کد مطلب: 52819
 
گفت و گوی زاهدانه با کارآفرین بسیجی در عرصه اقتصاد مقاومتی؛
خواستن توانستن است/ توکل بر خدا مهمترین عامل موفقیت در کار
یک کارآفرین نمونه مهمترین عامل موفقیت خود را توکل بر خدا عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم حمایت مسئولین از کارآفرینان، فقط توکل بر خدا توانستم در عرصه اقتصاد مقاومتی موفق باشم.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۰
 
به گزارش زاهدانه، توجه به اقتصاد مقاومتی و اجرای موفق این طرح در سیستان وبلوچستان باعث شد که بسیاری از کارجویان دیروز، امروز به کارآفرینان خبره تبدیل شوند.
در روزگاری که اغلب افراد دم از بیکاری می زنند و فقط به دنبال کار دولتی و استخدامی در ادارات هستند جوانانی هم وجود دارند که با عمل به توصیه های رهبر انقلاب با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی برای خود کسب وکار پر درآمدی راه اندازی کرده و با همت و تلاش خود سعی در گذراندن زندگی دارد.
افرادی که نه تنها نان آور خانه خود می شوند بلکه با راه اندازی یک کارگاه یا واحد تولیدی کوچک اما زود بازده زمینه اشتغالزایی را برای چندین نفر دیگر هم فراهم می کنند.
جواد عُلمی یکی از کارآفرینان بسیجی نمونه و موفق اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه بیان کرد: پس از پایان خدمت سربازی در مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر دانشگاه زابل مشغول به ادامه تحصیل شدم، در طول این مدت وقتی سخنان مقام معظم رهبری از تلویزیون پخش می شد انگیزه ای در من ایجاد کرد تا بتوانم با ورود در عرصه اقتصاد مقاومتی به موفقیت دست یابم.
وی ادامه داد: ورود به این عرصه را با100قطعه مرغ گوشتی شروع کرده و با پشت سر گذاشتن9 دوره پرورشی اکنون در دوره دهم قرار دارم.
وی افزود: در رابطه با پرورش مرغ گوشتی از تسهیلات بسیج سازندگی شهرستان نیمروز استفاده کرده بگونه ای که پس از پنجمین دوره پرورشی با هزینه ای بالغ بر25 میلیون تومان اقدام به ساخت سالن کوچکی با حداکثر ظرفیت هزار و 300 قطعه مرغ کرده و با توکل بر خدا کارم را رونق دادم.
علمی ادامه داد: در این راستا علاوه بر ایجاد اشتغالزایی، توانسته ام مایحتاج زندگی خود و دیگران را هم تامین کنم.
وی یکی از امتیازات پرورش مرغ گوشتی را بازار خوب و همیشگی آن عنوان کرد و افزود: به دلیل قرار گرفتن سالن در وسط روستا هیچوقت نتوانسته ام از حداکثر ظرفیت موجود استفاده کنم زیرا پرورش مرغ گوشتی در تعداد بالا باعث ایجاد بوی نامطبوع در اواخر هر دوره شده که این مهم یکی از مشکلات ما به شمار می رود.
این کارآفرین نمونه مهمترین عامل موفقیت خود را توکل بر خدا، داشتن روحیه ورزشکاری و همکاری خانواده به خصوص برادر کوچکش عنوان کرد.
علمی در پایان بیان کرد: با توجه به وضع کنونی اشتغال در کشور به خصوص در استان سیستان وبلوچستان کارم را در زمینه پروش مرغ کاملا در راستای اقتصاد مقاومتی می دانم زیرا در این منطقه با توجه به عدم حمایت مسئولین و همچنین میزبانی منطقه از انواع ویروس و بیماری طیور با توکل بر خدا توانسته ام موفق باشم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark