کد مطلب: 32226
 
ثبت رکورد یک میلیون سفر در منطقه آزاد چابهار
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان چابهار از ورود نزدیک به یک میلیون مسافر به محدوده منطقه آزاد چابهار خبر داد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
ثبت رکورد یک میلیون سفر در منطقه آزاد چابهار
 
به گزارش زاهدانه ، سعید رحمانی افزود : حوزه جغرافیایی مبداء مسافران را عمدتا شهرهای سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار که دارای سنخیت و قرابت فرهنگی با این منطقه است، تشکیل میدهند و علاوه بر این با توجه به آب هوای مناسب و جاذبههای توریستی و طبیعی بینظیر این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری هم میهنان عزیز از سراسر کشور کرده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان چابهار با تاکید بر افزایش تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، می‌افزاید: وسیله نقلیه مسافران عمدتاً خودروی سواری شخصی بوده و انگیزه اصلی سفر بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، توریستی، بازارهای خرید و برنامه‌های هنری و جشنواره‌های نوروزی این منطقه است.

وی تصریح کرد: اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار به‌ویژه طی ماه‌های اخیر در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات، ارتباط با رسانه‌های جمعی، تعامل با آژانسهای مسافرتی، امکانات زیربنایی و دستور اکید مدیرعامل سازمان مبنی بر آماده‌سازی منطقه برای استقبال از مسافران نوروزی از دلایل اصلی توجه و سفر مسافران به این مقصد توریستی بوده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: از این تعداد ورودی مسافر تعداد 215 هزار نفر مسافر مقیم در منطقه حضور یافتند که در محل‌های اقامتی و کمپ های آماده شده در منطقه اسکان یافتند.

شایان ذکر است: امسال منطقه آزاد چابهار با ایجاد تسهیلات در کمپ‌های و مراکز اقامتی و مراکز دیدنی از قبیل غارهای سه‌گانه باستانی تیس، پارک تمساح پوزه کوتاه و غیره همچنین زیباسازی منطقه و برگزاری جشنوارههای هنری ملی و بومی، مسابقات مفرح ورزشی، ایجاد کارناوالهای شادی در چندین نقطه از منطقه پذیرای مسافران نوروزی بوده است.

 

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark