کد مطلب: 30318
 
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد
برگزاری همایش سرمایه‌گذاری و توسعه در سیستان و بلوچستان با حضور روحانی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در آینده نزدیک، همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور در استان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۷
به گزارش زاهدانه ، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان سیب سوران، اظهار کرد: در زمینه توسعه کشاورزی این شهرستان مقرر شده است تا 10 میلیون متر مکعب آب از سد ماشکید برای کشت اراضی به کشاورزان منطقه واگذار شود.

وی با اشاره به مرغوبیت محصولات کشاورزی در استان و به ویژه محصول خرما افزود: با توجه به این‌که محصول خرما 81 درصد از کل تولید محصولات شهرستان را در اختیار دارد باید ترتیبی اتخاذ شود تا این محصول که از مرغوب‌ترین نوع خرما در کشور است با برند و نام استان به خارج از استان و کشور صادر شود.

استاندار سیستان و بلوچستان از جهاد کشاورزی استان خواست در زمینه بسته‌بندی و شناسنامه‌دار کردن محصولات محلی و به ویژه خرما به نام استان تدبیر و اقدامات لازم را انجام دهد.

هاشمی به حضور اقوام مختلف در کشور اشاره و تصریح کرد: حضور اقوام مختلف برای یک کشور یک نعمت و فرصت است و نگاه دولت نیز به همه اقوام یکسان و فرصت‌ها نیز به طور برابر و بر اساس شایستگی‌ها در اختیار همه قرار می‌گیرد زیرا هر قومی به مانند یک عضو از پیکره ایران است که اگر آن عضو دچار اختلال شود بدن را دچار نقص و اشکال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نظام خدمات زیادی را برای استان متحمل شده اما به دلیل پهناور بودن و پراکندگی زیاد استان، هنوز جای کار زیادی باقی است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزینه‌های این استان به دلیل پهناور بودن برابر با هزینه‌های یک کشور است بنابراین برای توسعه و پیشرفت استان فقط امکانات دولتی نمی‌تواند جوابگو باشد و باید در کنار این امکانات بخش خصوصی نیز وارد میدان شود تا شاهد رشد و پیشرفت هرچه سریع‌تر استان باشیم.

هاشمی از تمامی سرمایه‌داران محلی که از منطقه کوچ کرده‌اند خواست برای کمک به توسعه و رشد منطقه، سرمایه‌های خود را برای ایجاد اشتغال و توسعه منطقه به کار گیرند و دولت هم با تمام توان و نیز ایجاد زیرساخت‌ها از آنان حمایت می‌کند.

وی افزود: در آینده نردیک همایش دیگری با عنوان سرمایه‌گذاری و توسعه استان با حضور رئیس جمهور در استان برگزار می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران محلی برای بالا بردن تولید و ایجاد اشتغال شد و بیان کرد: افت تولید وابستگی در پی دارد و نباید از کنار افت تولید به سادگی گذشت زیرا این مهم می‌تواند برای کشور آسیب‌زا باشد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark