کد مطلب: 61757
 
قائم مقام شهردار زاهدان:
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جهانی شدن تفکر انقلاب اسلامی نقش داشت
علی رخشانی با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جهانی شدن مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی، گفت: این شهید والامقام امروز به یک نماد در دنیا تبدیل شده است و آمریکا بعداً متوجه می‌شود سلیمانی زنده خطرش به مراتب کمتر از سلیمانی شهید بود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۸
 
علی رخشانی، قائم مقام شهردار زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: بصیرت و ولایت‌مداری از ویژگی های بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و دفاع از نظام وانقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز این شهید والامقام بود و در قامت مردی که پرورش ‌یافته تمدن نوین اسلامی بود، همواره در اوج محاصره و فشار، جهادگونه، امیدوار و مقاوم در مسیر دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می کرد.

وی با اشاره به اینکه کمتر کسی از فعالیت سیاسی حاج قاسم سلیمانی در عرصه بین‌الملل اطلاع داشت، افزود: این شهید والامقام نه تنها خود را مشغول مسائل پیش‌پا افتاده سیاسی نمی کرد بلکه مثل خیلی از سیاسیون از محبوبیتش نیز سوءاستفاده نکرد، ایشان جزء برای دین، اصل انقلاب و برای امنیت کشور قدم برنداشت.

اهمیت پرداختن به محتوا و فهم شهادت از دغدغه های این شهید والامقام در دانشگاه ها بود

رخشانی با اشاره به اینکه وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی چه پیامی را برای دانشجویان و نسل جوان دارد، تصریح کرد: اهمیت پرداختن به محتوا و فهم شهادت، شهادت طلبی و توجه به نظریه و اندیشه مقاومت یکی از دغدغه های این شهید والامقام در دانشگاه ها بود و همواره در تلاش بود تا نویسندگان و پژوهشگران به شخصیت واقعی شهدا نزدیک شوند و با آنها زندگی کنند.

قائم مقام شهردار زاهدان احیای فرهنگ جهاد را از جمله دستاوردهای معنوی شهادت سردار قاسم سلیمانی برشمرد و ادامه داد: پرداختن به حماسه جبهه‌ها برای خود دانشگاه‌ها مفید است و این موضوع به عنوان تلاشی ارزشمند باعث می شود که دانشگاه در اشاعه فرهنگ شهادت موثر واقع شوند.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید به موازات اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی تبیین ‌کننده افکار و نظریه‌های بلند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشند و همه این موارد از استاد باید به شاگرد منتقل شود.

رخشانی اذعان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرمایه‌ای‌ ارزشمند در خزانه پرگوهر انقلاب است و همه خصایل نیک و مثبت این شهید والامقام ناشی از ژرف ‌اندیشی، آینده ‌نگری و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا بود.

قائم مقام شهردار افزود: همان گونه که اگر زینب در کربلا نبود کربلا در کربلا می ماند، درباره‌ انقلاب اسلامی هم می‌توانیم بگوییم؛ انقلاب در ایران می‌ماند اگر سردار سلیمانی نبود.

وی گفت: اگر حقانیت انقلاب ما در حد پیشرفت کشور خودمان باقی می‌ماند، این حقانیت برای خیلی‌ها بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد.

استکبارستیزی یکی از الزامات مهم مقاومت اسلامی است

رخشانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی با تمام وجود مقابل آمریکا و استکبار به تمام معنا ایستاد و از محرومان و مستضعفان عالم دفاع کرد چرا که استکبارستیزی یکی از الزامات مهم مقاومت اسلامی است.

این مسئول بیان کرد: ترامپ بعد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دستوری که داده افتخار کرد، در واقع این شهید والامقام خباثت آمریکا را به خوبی نمایان ساخت تا جایی که خود آمریکایی ها به صدور دستور ترور شهید سلیمانی اعتراف کردند.

وی گفت: هرکس در سراسر دنیا به دنبال آزادی بود با مبارزه سردار سلیمانی احساس آزادی و امنیت کرد و واقعا چهره آمریکا را به دنیا نشان داد.

قائم مقام شهردار تصریح کرد: بیش از ۴۱ سال است که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرارت انجام می‌دهند و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هم یکی از همین خباثت‌ها بود.

رخشانی ادامه داد: شهید سلیمانی همواره در عین التزام به آرمان‌های نظام و اسلام، فرماندهی مردم‌دار بود، دارا بودن صفای باطن و مهربانی و لطافت روحی در کنار صلابت و حماسه ‌سازی که ایشان در میدان جنگ نسبت به دشمنان داشت، ترکیب زیبایی ایجاد کرد.

ارتباط قلبی و دلی با ولایت فقیه از دلایل محبوبیت حاج قاسم سلیمانی بود

وی با اشاره به اینکه صداقت، اخلاص، ایمان، شجاعت و ولایتمداری شهید سلیمانی او را محبوب دل ها کرد، گفت: اگر سردار مهربان بود، بر اساس یک خصلت شخصیتی فردی نبود، بلکه عقلانیت دینی ایجاب می‌کرد که مهربان باشد و خدمت کند و در واقع همه‌ این صفات و ویژگی‌ها در کنار همدیگر و در وجود یک نفر جمع شد و پدیده‌ای به نام سردار سلیمانی را به وجود آورد.

رخشانی در خصوص دلایل محبوبیت سردار سلیمانی افزود: مهم ترین دلیل محبوبیت این شهید بزرگوار محبوبیت، ارتباط قلبی و دلی با ولایت فقیه بود.

این مسئول اذعان کرد: شهید سلیمانی یکی از آیتم های عاقبت بخیری را پایبندی به ولایت فقیه می دانست و سرلوحه کارش پایبندی به این اصل بود، ضمن اینکه در تمامی امور مقوله خلوص نیت را بسیار اهمیت می داد.

قائم مقام شهردار از مرد عمل بودن سردار دلها به عنوان یکی دیگر از دلایل محبوبیت وی یاد کرد و خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی کمتر صحبت و بیشتر عمل می کرد و این موضوع توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود، در هیچ عرصه ای اعم ازنظامی، اقتصادی و سیاسی هرگز پی مقام و قدرت و منزلت نبود، این شهید والامقام با وجود درک سیاسی بالا،‌ منافع ایران، نظام و اسلام را به جناح بندی‌های سیاسی و تمایلات حزبی و جناحی ترجیح می‌داد و دوستی‌های ایشان، همه گروه‌های سیاسی از چپ و راست تا میانه را پوشش می‌داد و این سبب شد به بر تمامی دلها و قلبها فرمانروایی کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark