کد مطلب: 54551
 
با حضور علمای تشیع و تسنن سراسر کشور؛
بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان آغاز به کار کرد/ 50 مقاله پذیرفته شد
امام جمعه زاهدان گفت: از 200 مقاله ای که به همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی رسیده است 50 عنوان مقاله پذیرفته شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
 
به گزارش زاهدانه، بیست وهشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به میزبانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان وبلوچستان در حالی از امروز صبح به مدت سه روز در زاهدان آغاز به کار کرد که از200 مقاله به این همایش رسیده 50 مقاله پذیرفته شده است.
در این همایش امام جمعه زاهدان با بیان اینکه شرکت کنندگان در همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در سه کمیسیون فقهی کلامی، اجتماعی و بانوان به بحث و تبادل نظر می پردازند، اظهار داشت: حضور دبیرخانه مقابله با جریان های تکفیری متعلق به آیت الله ناصر مکارم شیرازی رنگ و بویی جدید به این همایش بخشیده است.


آیت الله عباسعلی سلیمانی جهاد در اسلام و پاسخ به شبهات را از جمله زیر شاخه های کمیسیون فقهی و کلامی بیان کرد و گفت: تعریف و فلسفه اقسام جهاد، شرایط اجتهاد در فقه و کلام اسلامی، جهاد و نقد شبهات پیرامون آن و سوء استفاده جریان های افراطی و تکفیری از جهاد نیز در این شاخه جای دارد.

مقابله با برنامه های استکبار جهانی در مناطق مرزی زیر شاخه کمیسیون اجتماعی است
وی مقابله با اهداف و برنامه های استکبار جهانی در مناطق مرزی را از جمله شاخه های کمیسیون اجتماعی دانست و افزود: این کمیسیون ترویج فرقه گرائی و تحریک حس ناسیونالیستی، ایجاد ناامنی، ایجاد روحیه یاس و ناامیدی، بزرگ نمایی مشکلات و بی توجهی به پیشرفت ها و خدمات نظام و راه های مقابله با برنامه های فوق را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

تحکیم و تخریب خانواده در کمیسیون بانوان بررسی می شود

امام جمعه زاهدان از جمله زیر شاخه های کمیسیون بانوان را امتیازات نقش مادری بانوان در خانواده، عوامل تحکیم و تخریب خانواده، حضور در اجتماع و اشتغال بانوان، فرصت ها و تهدید ها، اختلاط زن و مرد و پیامدهای منفی آن، آسیب شناسی پوشش و آرایش بانوان و روش های القای فرهنگ حجاب، خشونت در خانواده و توقعات بی جا در خانواده بیان کرد و ادامه داد: کمیسیون بانوان در سال های اخیر دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای جامعه داشته به طوری که بانوان بسیار زیادی در این همایش شرکت داشتند.


وی با بیان اینکه از 200 مقاله رسیده 50 عنوان مقاله پذیرفته شده است، تصریح کرد: نتایج نشست های مختلف تخصصی برگزار شده در این همایش به صورت کتاب چاپ و در اختیار مراکز علمی و حوزوی قرار می گیرد.
گفتنی است در این همایش علاوه بر علما و روحانیان تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان، علما و اندیشمندان شیعه و سنی از استان های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان، کردستان، تهران، قم، آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، اصفهان، کرمان، زنجان، خوزستان، بوشهر، یزد، مرکزی، کرج، شیراز و از کشور پاکستان نیز حضور دارند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark