کد مطلب: 44143
 
برای اولین بار بعد از انقلاب یک خواننده زن مجوز گرفت+عکس
بعد از گذشت سال ها، دیروز شاهد اتفاق بزرگی در عرصه هنر و موسیقی بودیم. رونمایی از آلبوم موسیقی با صدای یک بانوی هنرمند ایرانی خانم ﻧﻮﺷﯿﻦ ﻃﺎﻓﯽ که در محل شعبه تازه افتتاح شده نشر چشمه در مجتمع کورش برگزار شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۶
برای اولین بار بعد از انقلاب یک خواننده زن مجوز گرفت+عکس
 
به گزارش زاهدانه ، آلبوم “تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم” با صدای خانم ﻧﻮﺷﯿﻦ ﻃﺎﻓﯽ که توسط نشر چشمه مجوز گرفته است روز گذشته با حضور جمعی از هنرمندان در مجتمع تجاری کورش، رونمایی شد. این اثر مجموعه‌ای از تصانیف پیمان خازنی است که مبتنی بر موسیقی ردیف دستگاهی و نگاهی ارکسترال شکل گرفته است.
:
در این آلبوم اشعاری از بزرگان ادبیات معاصر از جمله مهدی اخوان ثالث و هوشنگ ابتهاج و همچنین مرتضی کیوان هاشمی و حسام‌الدین هروی با آهنگ سازی پیمان خازنی تلفیق شده است.

:

پیمان خازنی آهنگساز آلبوم نوشین طافی می گوید: در اولین ملاقاتمان، نوشین طافی برای من دشتی اجرا کرد! و بعد از چند جلسه که با ایشان داشتم، سعی کردیم تا با جهان موسیقایی یکدیگر بیشتر آشنا شویم تا آلبومی هدف‌دار را به جامعه ارائه کنیم.

:

بیایید همه بانوان را مثل مادر خود بدانیم!

در ادامه محسن کرامتی(خواننده آلبوم) با اعتراض به محدودیت خوانندگی زنان اظهار داشت: همه ما با صدای یک بانو که برای ما لالایی می‌خواند با موسیقی آشنا می‌شویم و آن بانو مادر ماست. بیایید تمامی بانوان را مثل مادر خود بدانیم و اجازه دهیم تا صدایشان شنیده شود.

 :

علی غضنفری(شاعر مجموعه) گفت: من شگفت‌زده هستم که چرا بانوان ما از حق مسلمشان باید تشکر کنند؟ کار به جایی رسیده است که یک بانو وقتی صدای خوبی دارد و این صدا موجب نشاط و شادی دیگران می‌شود بابت اجازه فعالیتش باید از دیگران تشکر کند اما این حق مسلم اوست. چرا همیشه به دنبال این هستیم که بانوان را در آشپزخانه ببینیم؟

:

nooshin tafi 1 نوشین طافی, برای اولین بار بعد از انقلاب یک خواننده زن مجوز گرفت nooshin tafi 2 نوشین طافی, برای اولین بار بعد از انقلاب یک خواننده زن مجوز گرفت nooshin tafi 3 نوشین طافی, برای اولین بار بعد از انقلاب یک خواننده زن مجوز گرفت

Share/Save/Bookmark