کد مطلب: 30519
 
امام جمعه زاهدان:
حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی روشن به دشمنان بود
امام جمعه زاهدان گفت:حضور حماسی و سیاسی ملت بزرگ و اندیشمند ایران در راه پیمایی 22 بهمن پاسخی روشن به یاوه گویی های برخی دشمنان کشورمان بود.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۴
 
ایت الله سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه زاهدان در مصلی قدس با تاکید بر رعایت تقوا، اظهار کرد: حماسه بزرگ سیاسی و ملی که ملت ایران در 22 بهمن امسال خلق کرد در عید بزرگ ملی بیانگر وحدت ملی و پیوستگی آنان با نظام اسلامی بود که به طور قطع و یقین در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: صفوف بهم پیوسته مردم در جای جای کشور به گونه‌ای بهم گره خورد که رودخانه‌ها به اقیانوسی بیکران مبدل شد که از خزر تا خلیج همیشه فارس، از اترک تا ارس، از هامون تا جزیزه مجنون و دریاچه ارومیه و حتی تا جزایر لاوان، سیری، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را غرش‌گونه و با اقتدار فراگرفت.

خطیب جمعه زاهدان با بیان این‌که راهپیمایی 22 بهمن امسال جهانیان را بهت‌زده کرد، گفت: امسال جشن ملی پیروزی انقلاب با ویژگی‌های خاصی در سراسر کشور برگزار شد به طوری که 75 میلیون نفر به عنوان سخنگوی نظام برای ادای تکلیف در جهت حرکت دیپلماسی ایران اسلامی پا بر عرصه گذاردند که گویی همگی سفیران و سخنگویان این مرز و بوم هستند که بحق هم این‌گونه بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: باید قدردان هوشمندی مردم و حضور موثر آنها در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی بود و جا دارد که حتی به کفش آنها بوسه زد.

آیت الله سلیمانی با تصریح بر قدرشناسی مسوولان نسبت به مردم افزود: رحمت و درود بیکران الهی بر این ملت که همواره نسبت به حمایت از دولتمردان خود در بحث دفاع از منافع ملی با هوشیاری کامل، حمایت لازم را داشته است.

سلیمانی بیان کرد: ملت ایران هرگز زیر پرچم و سایه ظلم زندگی نخواهد کرد و در 35 سال از گذر انقلاب برای حفظ این نظام، شهیدان و جانبازان زیادی را فدا کرده است و حتی حاضر نیست یک گام از اهداف آرمانی خود در مقابل زورگویان و باج‌خواهی‌ها کوتاه بیاید.

وی اضافه کرد: کسانی که به زعم خود فکر می‌کردند با عنوان گزینه‌های روی میز می‌توانند ملت ایران را تهدید کنند در راهپیمایی 22 بهمن امسال به خوبی دیدند که این مردم پای عقیده و ارزش‌های انقلابی خود هستند و به هیچ قیمت و رعب پوشالی صحنه را خالی نمی‌کنند.

خطیب جمعه زاهدان با بیان این‌که بین یک عنصر ستمگر و ستم پیشه و درنده در بیشه ارجحیت دارد، افزود: فرهنگ ملت ما ایستادگی و مقاومت است و پس از عبور از سیاه‌چاله‌ها و تحریم‌های استکباری هرگز در مقابل تهدید کمر خم نخواهد کرد و 22 بهمن به خوبی این پیام را به زورگویان داد که برخوردشان را با ایران اصلاح کنند.

سلیمانی اظهار کرد: نماد ماندگاری انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر طراحی امام راحل بود که پس از گذشت 35 سال به خوبی نشان داد از ریلی که ایشان طراحی کرده بودند حتی یک سانت هم خارج نشد و امروز با رهبری فرزانه با اقتدار هرچه تمام‌تر به پیش می‌رود.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی، همچنین سالگشت شهادت جمعی از مسوولان ایرانی از جمله شهید محلاتی در جریان حمله به هواپیمای مسافری از سوی دشمن را محکوم کرد.

آیت الله سلیمانی با انتقاد از سکوت رسانه های غربی در قبال ظلم، جنایت و حتی کشتار مردم توسط برخی حکومت های منطقه، ابراز داشت: جای تاسف است بعد از گذشت سه سال هنوز شاهد سرکوب اکثریت مردم از سوی اقلیت حاکم در یکی از این کشورها هستیم.

خطیب جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: با گذشت سه سال از انقلاب مردم بحرین تاکنون 80 شهید و هزاران مجروح مردم این کشور داده اند و حکام این کشور با حمایت آل‌سعود تاکنون 50 مسجد را ویران و تعداد 28 مسجد را با خاک یکسان کرده‌اند و تعداد 200 تکایا را نیز که دارای پیشینه تاریخی و مذهبی محکم بوده‌اند را تخریب کرده‌اند.

سلیمانی افزود: به دلیل وابستگی حکام این کشور به استکبار و غرب، مسائل جنایات در این کشور رسانه‌ای نمی‌شود و مهر سکوت بر لبان خود زده و هیچ کلمه اعتراض آمیزی بر زبان نمی‌آورند به طوری که می‌توان گفت دموکراسی غرب در بحرین به خاک سپرده شده و دفت شده است.


انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark