کد مطلب: 62218
 
در نشست خبری حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان مطرح شد:
هنر انقلاب اسلامی، روایتگر تحول‌ها است
هنر انقلاب اسلامی ایران به‌واسطه ماندگاری و اثرگذاری‌اش، هنر تحول است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که باهدف بیان جایگاه راستین هنر در تولید و نشر آثار فاخر و نقش حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیشرفت فرهنگ و هنر استان برگزار شد بیان کرد: وظیفه حیاتی حوزه هنری انقلاب اسلامی ترمیم کاستی‌ها، بیان تحول‌ها و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم است.

مصطفی سیاسر با گرامی داشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: شهید آوینی معلم انقلاب، اندیشمند متفکر و هنرمند دغدغه‌مند و راوی تحولات و مبانی بود که به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: شهید آوینی شاخص هنر انقلاب به شمار می‌رود و نقش وی در اعتلای هنر اندیشه محور غیرقابل‌انکار است به همین دلیل روز شهادت این بزرگوار به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است.

وی به نقش حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیشرفت فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان اشاره کرد و تصریح کرد: در این زمینه محتوای زیادی تولید که از مهم‌ترین این تولیدات انتشار کتاب چوکان حمینی است.

سیاسر ادامه داد: کتاب چوکان حمینی روایتی از فعالیت گروه‌های جهادی در شهرستان «زرآباد» است در سال گذشته توسط انتشاران سوره مهر منتشر شد و خوشبختانه به دلیل استقبال خوبی که از این کتاب شد در مرحله چاپ دوم قرار دارد.

این مقام مسئول ترمیم و بهبود چهره استان در کشور را از دیگر مأموریت‌ها و رسالت حوزه هنری استان برشمرد و عنوان کرد: در این زمینه در بخش هنرهای تجسمی رویداد «رحما» که یکی رویداد برجسته ملی است با حضور هنرمندان تجسمی کشور باهدف برجسته‌کردن هویت وحدت و همگرایی مردم در سیستان و بلوچستان در سه رشته دیوارنگاره، پوستر و المان شهری برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: توجه به مسائل کشور دوست و همسایه پاکستان نیز در دستور کار قرار گرفته است و در سال جاری برنامه‌هایی با همکاری نهادهای فرهنگی با موضوعیت پاکستان برگزار خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ و هنر جامعه اشاره کرد گفت: هنر، فرهنگ و رسانه پیوند ناگسستنی دارند و برای اعتلای فرهنگ و هنر نیاز به همکاری و کمک اصحاب رسانه است.

در ادامه خبرنگاران سؤالاتی را در خصوص برنامه‌ها و دیدگاه‌ها و برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نسبت به مسائل استان و ترمیم چهره استان در سطح ملی، عفاف و حجاب، چگونگی کشف و برنامه‌ریزی برای استعدادهای هنری در سطح استان، معرفی چهره‌ها و شهدای شاخص استان مطرح کردند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark