کد مطلب: 29352
 
گزارشی از اکران فیلمهای جشنواره عمار در زاهدان
اکران فیلم های چهارمین جشنواره عمار از 12 دی ماه در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و از همان ابتدا با استقبال خوب مردمی روبرو شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۳
جشنواره فیلم عمار
 
جشنواره فیلم عمار
به گزارش زاهدانه به نقل از عصر هامون، پس از گذشت 5 روز از آغاز اکران فیلم های  جشنواره عمار، زاهدان شاهد استقبال  و حضور گسترده اقشار مختلف مردم از مردمی ترین جشنواره فیلم ایران بود.
بر همین اساس چهارمین جشنواره سراسری فیلم عمار در حالی در زاهدان آغاز به کار کرد که دومین سال متوالی اکران خود در استان را تجربه می کند  و در مراسم افتتاحیه که در  سالن اجتماعات تربیت معلم "رسالت" کلید خورد، مستندهای "او با ما" و "صداقت آمریکایی" و نماهنگ "سودای تو" آغاز گر این جشنواره در استان شدند.
جشنواره عمار  در اولین فاز اکران خود میهمان مساجد است و اولین مسجد میزبان مسجد ولیعصر (عج) شهرستان زاهدان بود که در روز 13 دی ماه مستندهای "مدرسه و آشنایی با شهدا" و "معلمی برای یک استاد" در آن اکران شد.

امسال خانواده شهدا نیز از در این جشنواره مردمی سهیم بودند و اولین خانواده درخواست کنندگان برای اکران خانواده شهیدان جهانزاده و شهید جعفری بود که مستند "و دیگر هیچ نبود" در منزل این شهدا در 13 دی ماه اکران شد.

اکران در منزل شهیدان جهانزاده و جعفری

یکی از مساجدی که با شور و شوق به استقبال جشنواره عمار رفت مسجد "ابوذر غفاری" بود، که علاوه بر اکران انیمیشن‌های "سربازان بین‌الملل ۱ و ۲" و نماهنگ "بوی عیدی" در  14 دی این مراسم با سخنرانی و تحلیلی در مورد مسائل سوریه به پایان رسید.
در همان شب مسجد "امام حسن مجتبی(ع)" و حوزه علمیه "امام جعفر صادق(ع)"نیز اکران مستند "صبح نیمه شعبان" را داشتند که در حوزه علمیه سخنرانی درخصوص "ماهیت جشنواره مردمی فیلم عمار" نیز صورت گرفت.



اکران فیلم جشنواره عمار در مسجد ابوذر زاهدان

اکران فیلم جشنواره عمار در مسجد ابوذر زاهدان

اکران فیلم جشنواره عمار در مسجد ابوذر زاهدان

 مسجد "حضرت ابوالفضل(ع)" در 15 دی اکران مستند "من مدیر جلسه‌ام" را همراه با تحلیل محتوایی فیلم‌ها  و  حوزه علمیه "امام جعفر صادق(ع)" مستند "رهبر" را به نمایش گذاشتند.

  ۱۶ دی ماه  یکی از شلوغ ترین روز های اکران بود که  مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان زاهدان "انیمیشن تماس از آمریکا" و فیلم کوتاه "تکلیف" و مسجد جوادالائمه(ع) مستند "و دیگر هیچ نبود" و مسجد  باقرالعلوم(ع)مستند "پایی که جا ماند" و نماهنگ "سودای تو"
  و همچنین حوزه علمیه "امام جعفر صادق(ع)  زاهدان  اکران مستند "شهید حسام" را داشتند.
به گزارش عصر هامون، اکران این مستندها  همراه با تحلیل محتوایی آنها بعد از اکران صورت می گرفت.
انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark