کد مطلب: 37700
 
کسی که برای شهرت از کوهستان سرد عبور کرد
"جود لاو" برای رسیدن به شهرت از کوهستان سرد عبور کرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۴
کسی که برای شهرت از کوهستان سرد عبور کرد
 
به گزارش زاهدانه ، جود لاو متولد ۲۹ دسامب ۱۹۷۲ بازیگر، تهیه کننده و کارگردان انگلیسی است. وی کار خود را با تئاتر ملی موسیقی جوانان شروع کرد. اولین نقش تلویزیونی‌اش را نیز در سال ۱۹۸۹ انجام داد. جود لاو در فیلم‌های مختلف کارگردانان شهیری همچون اندرو نیکول، کلینت ایستوود و دیوید کراننبرگ نقش‌آفرینی کرده است، اما نقشش در فیلم آقای ریپلی بااستعداد باعث شد وی نه تنها نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود، بلکه جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از بفتا دریافت کند.

جود لاو در فیلم‌های دیگر همچون کوهستان سرد نیز به ایفای نقش پرداخته. در این فیلم او با نیکل کیدمن هم‌بازی بود و بخاطر نقشش توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شود. نقش دکتر واتسن در فیلم شرلوک هلمز نیز از دیگر آثار جود لاو است.

جود در لویشم ، واقع در جنوب لندن متولد شد. پدرش پیتر رابرت لاو مدیر مدرسه و مادرش مارگارت آن، معلم بودند. جود کار بازیگری خود را مانند بسیاری از بازیگران انگلیسی از تئاتر آغاز کرد. وی چند سالی را بر روی صحنه گذراند و توانست در این مدت افتخارات زیادی از جمله کاندیداتوری برای جایزه تونی ( معادل اسکار برای تئاتر ) را بدست آورد. حالا نوبت سینما بود که جود خود را در آن اثبات کند اما نقشهایی که در ابتدای ورودش به سینما برعهده گرفت چندان قابل توجه نبودند تا اینکه در سال 1997 توانست در فیلمی با عنوان « گاتاکا » که اما تورمن و اتان هاوک هم در آن حضور داشتند بازی کند. « گاتاکا » باعث شد که بازی او در هالیوود جدی گرفته شود و پس از آن هم در فیلم « آقای ریپلی با استعداد » حضور پیدا کرد که این حضور سبب شد تا هم هالیوود چهره ی جدید و پولسازی را بیابد و هم اینکه شخص جود لاو هم کاندید دریافت اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شود.
فیلمها:
 
Gattaca
 
The Talented Mr. Ripley
 
Enemy at the Gates
 
A.I. Artificial Intelligence
 
Road to Perdition
 
Cold Mountain
 
Sky Captain and the World of Tomorrow
 
Alfie
 
Closer
 
The Aviator
 
All the King's Men
 
The Holiday
 
My Blueberry Nights
 
Sleuth
 
The Imaginarium of Doctor Parnassus
 
4Sherlock Holmes
 
Repo Men
 
Contagion
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark