کد مطلب: 28891
 
بزرگترین کلکسیون پروژکتورهای پخش فیلم جهان+عکس
شاید شما هم در کودکی برای خود مجموعه ای از تمبر، مداد پاک کن یا هر چیز دیگری داشته اید و هنوز هم از آن نگهداری می کنید. اما جالب است بدانید فردی در یونان مجموعه ای بزرگ از پروژکتورهای نمایش فیلم دارد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳
به گزارش زاهدانه،در دهه 80 قرن 18ام  میلادی اولین پروژکتورها برای به نمایش گذاشتن تصاویر متحرک به وجود آمدند که آنها را به اصطلاح "زوپراکسیسکوپ" یا "چرخ زندگی" می گفتند. با کنار هم قرار دادن چند تصویر ثابت و چرخاندن آنها حول یک محور در مقابل منبع نور یک تصویر متحرک ایجاد می شد.
 
از پروژکتورهای ساده اولیه تا مدلهای آنالوگ بزرگ دهه پیش و پروژکتور های دیجیتال و با کیفیت امروزی که می توانند تصاویر سه بعدی ایجاد کنند یا به اندازه ای کوچک شده اند که در کف دستی جای شوند. صنعت سینما گسترده شده و روز به روز به تعداد هواداران آن افزوده می شود.

 

در دنیای فیلم و تصویر افراد بسیاری وجود دارند که علاقه مند به گرداوری فیلم هستند و در آرشیوشان از حلقه های فیلم قدیمی تا "بلو رِی"های امروزی که جدیدترین تکنولوژی را دارند. یافت می شود.

اما شاید جالب باشد که بدانید شخصی به نام "کریستوس فیساساس" در یونان علاقه مند به جمع آوری دستگاههای پروژکتور پخش فیلم است .

 

فیساساس در مجموعه خود 1919 پروژکتور، دوربین و سایر تجهیزات سینمایی دارد که از کودکی آنها را جمع آوری کرده است. در میان مجموعه او برخی از کمیاب ترین تجهیزات صنعت سینما یافت می شود که تعدادی از آنها بیش از صد سال قدمت دارند.  این فرد علاقه مند به سینما اکنون مجموعه خود را در یک موزه خصوصی برای فعالیت های آموزشی و بررسی تاریخی به نمایش گذاشته و سعی دارد که با پیدا کردن تعدادی دیگری از نمونه های نادر  مجموعه خود را گسترش دهد.

کتاب رکوردهای گینس در سال 2011 مجموعه "فیساساس" را با عنوان "بزرگترین مجموعه پروژکتور فیلم" ثبت کرد.

 

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : خبر گزاری فارس