کد مطلب: 51561
 
تکلیف یا بلا تکلیفی در تابستان دانش آموزان
والدین محترم و عزیز توصیه می شود حتما به عقیده و رای فرزندشان احترام بگذارند و رغبتشان در خصوص هر کار خوب وپسندیده ای ببینند وبر اساس آن اقدام به برنامه ریزی برای اوقات فراغت تابستان نمایند.و هیچ وقت فرزندانشان را مجبور به انجام کاری که تمایلی برای انجام آن از طرف بچه ها وجود ندارد نکنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶
 
به گزارش زاهدانه، می دانیم و امری عادی است که بعد از اتمام هر فعالیت سخت، ذهنی و جسمی ، درسی و غیر درسی و یا هر کار دیگر استراحت امری اجتناب ناپذیر بود و هست و این را همه نیک می دانیم. بقول ورزشکاران بعد از فعالیت نفس گیر و خسته کننده ریکاوری لازم است.

دانش آموزان که بعد از هشت ماه حضور مداوم و خسته کننده در کلاس درس در انتظار پایان درس و مشق و مدرسه هستند تا بتوانند استراحتی کنند و نفسی هرچند کوتاه تازه نمایند و تجدید نیرو و انرژی داشته باشند. اما متاسفانه هنوز امتحانات پایان نیافته که بعضی از اولیاء محترم به رغم میل باطنی فرزندانشان اقدام به جستجو برای یافتن کلاسهای ، درسی و غیر درسی می نمایند غافل از اینکه از رای و نظر فرزند دلبندشان کسب اطلاع نمایند و میل یا عدم تمایل خود بچه ها را در خصوص چگونگی استفاده از اوقات فراغتی که در تابستان دارند طلب نماینده مع الاسف بلاجبار اقدام خود سرانه به ثبت نامشان در کلاسهای الله ما شاءالله حضوری و غیر حضوری پولی و مجانی می نمایند.

غافل از اینکه یا اطلاع ندارند یا از روی چشم و هم چشمی مصر در انجام این امر هستند . خستگی جسمی و ذهنی فرزندان خویش را نادیده می گیرند و این عمل بر عکس اثر مخرب و ویران کننده ای روی جسم و روان فرزندشان خواهد داشت البته بعضی از بچه ها خود دوست دارند و پیگیر مسائل درسی هستند در صورتی که رغبت فرزندان نسبت به انجام این عمل وجود داشته باشد طبق روال و پارامترهای علمی و روانشناسانه به دور از جبر و اجبار منعی وجود ندارد. فلذا به والدین محترم و عزیز توصیه می شود حتما به عقیده و رای فرزندشان احترام بگذارند و رغبتشان در خصوص هر کار خوب وپسندیده ای ببینند وبر اساس آن اقدام به برنامه ریزی برای اوقات فراغت تابستان نمایند.و هیچ وقت فرزندانشان را مجبور به انجام کاری که تمایلی برای انجام آن از طرف بچه ها وجود ندارد نکنند

امیدوارم والدین گرامی با استفاده از میل و رغبت خود دانش آمور و با نظر مشاورین محترم و آگاه اقدام به برنامه ریزی نموده تا هم بچه ها از این اوقات لذت ببرند و هم اولیاء محترم توانسته باشند تکلیف خویش را در خصوص فرزندان دلبند خود توام با شادی وسرور عملی سازند و ان شاءالله بتوانند ماه عسل همفکری و استفاده از رای و نظر دانش آموزان و استفاده از نظر مشاورین محترم را بخوبی مشاهده نمایند و با وجدانی راحت وآسوده آینده ی فرزندان خویش را نظاره گر باشند

سیروس انصاری نیا فرهنگی از ایوانغرب

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark