کد مطلب: 62588
 
مدرس و مبلغ مهدویت:
امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برای اصلاح امت است
مدرس و مبلغ مهدویت گفت: امام حسین (ع) به انگیزه اصلاح در امّت به پا خاست تا امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر کند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷
 
فهیمه شاه بیکی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: اهمیت و وجوب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه محرز است، باتوجه‌به تمدن ایران، فرهنگ و اخلاقیات غنی ایرانیان، روایتی از معصوم علیهم‌السلام است، به شبیه بودن فرهنگ ایرانیان به اسلام اشاره می‌کند که این اشاره بسی باعث مباهات است.

وی ادامه داد: دین اسلام ناب محمدی دینی است که محوری‌ترین و اساسی‌ترین مبحث آن، پیرامون ارزش و اهمیت حقوق و آسایش مردم جلوه‌گر است، لذا امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر جزء فروع دین اسلام است که قدر و اهمیت آن به‌مانند سایر فرایض از جمله نماز قرار می‌گیرد.

کارشناس مذهبی اذعان کرد: علت این‌که مثال نماز رو بیان می‌کنم، به جهت ملموس‌تر بودن آن در زندگی و اهمیت آن است و این‌که جایگاهش را بهتر متوجه می‌شویم و از کودکی بیشتر با نماز و ابعاد آن آشنا شدیم، می‌دانیم که نماز ستون دین است.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم مانند تمام دستورات الهی به نفع مردم در تمام ابعاد زندگی است و ازاین‌رو نه‌تنها مورد سفارش قرار گرفته؛ بلکه در ردیف فرایض قرار دارد.

شاه بیکی گفت: برای درک بهتر واقعه‌ای رو ذکر می‌کنم که در تاریخ بشریت از آن با عنوان ذبح عظیم یاد می‌شود اتفاقی که بابتش هزار و چند سال است که دو ماه از سال رو به بزرگداشت این شخصیت عظیم و ایستادگی ایشان اختصاص می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید بعضی خیال کنند که می‌شود این ایستادگی را شکست و همه چیز را پذیرفت و به‌سلامت تن گذر کرد؛ اما قدروقیمت ماجرا سبب شد به‌خاطر اعتلای آن، ایشان با تمام خانواده و دارایی و دوستانشان، بر سر این موضوع پافشاری و‌ ایستادگی کنند.

کارشناس مذهبی تشریح کرد: علت این ایستادگی رو خود امام حسین علیه‌السلام در وصیت‌نامه به برادرشان محمّد حنفیّه می‌فرمایند: «من تنها به انگیزه اصلاح در امّت جدّم به پا خاستم، می‌خواهم امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر کنم و به روش جدّم و پدرم علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام رفتار نمایم».

شاه بیکی در پایان بیان کرد: ضرورت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باتوجه‌به صحبت‌ها و فداکاری‌های انجام شده مشخص می‌شود در طول تاریخ بزرگان بسیاری از دین اسلام برای احیا و زنده نگه‌داشتن این امر مهم به پا خواستند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark