کد مطلب: 30146
 
همایش سرمایه‌گذاری و توسعه سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان:اعمال معافیت های مالیاتی به سرمایه‌گذاران در استان اختصاص یابد
ترغیب شرکت های بزرگ دولتی برای ایفای نقش در سیستان و بلوچستان، اعمال معافیت های مالیاتی، اعطای تسهیلات ارزان به عنوان مزیت می تواند میل حضور برای سرمایه گذاران به این استان را افزایش دهد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۰
 
ˈعلی اوسط هاشمیˈ دوشنبه شب در همایش سرمایه گذاری و توسعه سیستان و بلوچستان با حضور معاون اول رییس جمهور و شماری از وزرای اقتصادی دولت در زاهدان افزود: تخصیص اعتبارات ویژه سبب تحقق شعارهای عدالت محوری دولت، توازن و رسیدن به حق ملی و منطقه ای مردم این استان می شود.

وی با برشمر‌دن اهداف ده‌گانه این همایش خواستار اختصاص دو درصد از اعتبارات صادرات کشور برای توسعه سیستان و بلوچستان شد و گفت: پیشنهاد می‌شود برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه دو درصد از محل صادرات کشور به این استان اختصاص یابد.وی با بیان اینکه قرار است زمینه پهلوگرفتن کشتی های با ظرفیت بیش از 75 هزار تن در بندر چابهار فراهم شود اظهار داشت: وضعیت فعلی بندر چابهار مستعد این است تا بخشی از واردات و صادرات کالای مورد نیاز کشور از طریق این بندر شکل گیرد.

استاندار با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها استان فاقد سینما است و مردم آن از نعمت گاز برخوردار نیستند تقاضا کرد حداقل در گام نخست گاز 19 مرکز شهرستان استان تامین شود.

هاشمی بیان کرد: با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بالای سیستان و بلوچستان متاسفانه حق ملی و مردمی در این استان زائل شده است و در طول 35 سال گذشته به هر دلیلی آنچنان که لازم است سرمایه گذاران و کارآفرینان نتوانستند در این جغرافیا نقشی برجسته ایفا کنند.

وی گفت: امروزه در راستای عدالت محوری و توازن منطقه ای و با هدف فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید سایه ناامنی که موجب کمرنگی این مساله شده را بزداییم و با تلاش جمعی رویکردی نو برای توسعه همه جانبه جغرافیای استان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: نگاه و عرق ایرانی بودن مردم بلوچستان و سیستان بسیار قوی است و همیشه سعی کرده اند در مقابل هر خرده شرارت و نگاه تفرقه افکنانه ایستادگی کنند و با برجستگی حضورشان نشان دهند که بر ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار می کنند.

وی تاکید کرد: همه مسوولان موظف اند با ارج گذاری، ارزش گذاری و صیانت از روحیه ولایتمداری مردم سیستان و بلوچستان شرایط را برای حضور سرمایه گذاران در این استان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در زمینه گردشگری هیچ چیزی کمتراز قشم و کیش ندارد و وجود مکان های مملو از آثار فرهنگی و تاریخی نشان از پیشتازی این استان در بحث گردشگری است گفت: باید با فراهم کردن شرایط لازم برای توسعه گردشگری نگذاریم بر روحیه مهمان نوازی مردم استان گرد و غبار بنشیند.
Share/Save/Bookmark