کد مطلب: 62621
 
در آیین فاخر اذن عزا در سیستان و بلوچستان مطرح شد؛
اذن عزای ماه محرم اذن عاشقی است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اذن عزای امام حسین، اذن عاشقی زیرا عاشورا صحنه عاشقی است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۱
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین فاخر اذن عزای ماه محرم در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید به‌جای اذن عزا بگوییم اذن عاشقی زیرا عاشورا صحنه عاشقی است امام حسین عاشق خدا بود این عاشقی در عشق به خدا است، نشان می‌دهد در اوج بندگی امام به شهادت رسید در صحنه کربلا زمانی که امام یاران خود را جمع کرد فرمودند هر کس حق‌الناس گردن خود دارد خارج شود.

وی ادامه داد: امام برای اجرای فرمان الهی آمده بود به همین دلیل فرمودند که جز زیبایی چیزی ندیدیم کسی برای نام و مطرح‌کردن اسم نیامده بود برای رضای خدا آمدند این ابزار اگر برای رسیدن به خدا نباشد ابزاری برای سقوط‌کردن است.

استاندار استان تصریح کرد: مسئولیت ما سنگین است هر کلامی هر نوحه‌ای مطرح می‌شود باید توجه کرد امام حسین علیه‌السلام در سخت‌ترین شرایط در زمان جنگ در میدان نبرد کربلا به نماز ایستادند، باید مانند‌شان به خدا وصل شویم و بدانیم که تکیه‌گاه فقط خداست.

وی افزود: این فرصتی است که به ما داده شده تا بتوانیم باعظمت و بزرگی امام حسین (ع)، تبلیغ و گسترش دین را داشته باشیم.


عزاداری امام حسین (ع) سرمایه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهان‌شاهی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: حضور افرادی که در برپایی هیئت‌ها زحمت می‌کشند و در این جلسه نورانی که آمده‌ایم اذن بگیریم از اباعبدالله حسین برای آغاز عزاداری آن حضرت که یکی از سرمایه ما است.

وی ادامه داد: خداوند را شاکریم که امسال برای اولین‌بار موفق شدیم آیین فاخر اذن عزاداری اباعبدالله الحسین را برگزار کنیم هر چقدر این اتفاق را مهم بدانیم باز هم جا دارد و این اتفاق در استان مهمی مثل سیستان و بلوچستان از سایر نقاط کشور اهمیت و ارزش بیشتری را دارا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در عرض خدمت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین باید بادقت و ریزبینی خاصی عملکرد، با پشت سر گذاشتن بیماری کرونا باید این مدال بر گردن خادمان امام حسین بماند که در آن زمان با اوج دقت و رعایت ملاحظات بهداشتی این مراسمات را برگزار می‌کردند.

وی افزود: دشمن به دنبال شکاف اجتماعی و به دنبال تفرقه بین مردم است تا آن‌ها مقابل هم قرار بگیرند محرم فرصتی است که با هر سلیقه و هر نگاهی حول امام حسین (ع) بایستیم و ماه محرم ماه اتحاد وحدت قرار بگیرد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark