کد مطلب: 44506
 
اگر دیدید که دنیایتان مضطرب است بدانید که دین داریتان خراب است
ابتدا باید دلت آرام باشد تا بتوانی که یک نقاشی زیبا در آن بکشی که دین این آرامش را به تو می دهد که این اجرت نقد دین است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
اگر دیدید که دنیایتان مضطرب است بدانید که دین داریتان خراب است
 
به گزارش زاهدانه ، در مراسم هفتگی هیئت الزهرا حجت الاسلام والمسلمین نقویان سخنرانی کرد که در ادامه نکاتی از سخنان وی را بخوانید؛

_ دین داری قبل از پاسخ دین داران در قیامت باید یک جواب نقد و یک اجر حاضری برای دین مداران داشته باشد و اگر کسانی دین را این طور تفسیر کنند که دین یعنی یک سری محدودیت ها و زحمات و قید و بندهایی که بعدا قرار است که به شما جواب بدهد و قرار باشد که در کاسه دنیایی ما چیزی نگذارد و فقط دلخوش به این باشیم که به بهشت می رویم شاید این حرف درستی نباشد.

_ انقلاب ما یک انقلاب دینی بود و در آموزه های دینی دنیا حساب و لحاظ شده است. خدا در سوره هود می فرماید که خدا شما را از زمین آفرید و از شما خواست که زمین را آباد کنید. در سطر اول عهد نامه مالک در نهج البلاغه می بینیم که حضرت می فرماید مالک تو برای چهار کار رفتی که اول این است که چون حکومت دینی پول می خواهد باید از مردم مالیات بگیرید. دوم این که اگر کسی بخواهد با چشم خصومت و دشمنی به مردم نگاه کند با او می جنگیم که همان امنیت جهادی و فرهنگی و اقتصادی است. و سومین مورد این است که مردم باید در یک آرامش روحی و روانی به سر ببرند و چهارم مورد این است که شهرهایشان باید آباد شود.

_ این حرف صحیحی نیست که دین به دنیای شما کاری ندارد. دنیا و آخرت به هم گره خورده است. دنیا است که می تواند آخرت را بسازد. حضرت امیر می فرماید که دنیا محل تجارت برای مؤمنین است. در روایت دیگری است که یکی از بهترین کمک های بهشت این است که در دنیا انسان وضعش خوب باشد.

_ دین باید دنیا را آباد کند. حضرت امیرالمؤمنین به مردم کوفه می فرماید که هیچ کس نیست که از سه نعمت برخوردار نباشند. این سه نعمت آب آشامیدنی سالم، سر پناه و نان گندم است که این یعنی که وضعیت شما در زیر سایه حکومت من خوب شده است.

_ دین باید به مردم در دنیا یک علی الحساب نقدی بدهد. بازار تجاری بازار رقابت است و اگر امروز از رقیب عقب بمانید کارتان خراب است. در دنیا امروزی ما می خواهیم دلال دین باشیم. دین داری واقعی یعنی این که جمع دین و دنیا باید با هم باشد.

_ دین به ما در ابتدا آرامش می دهد. هر نقاشی که کشیدم همان را در روز قیامت خداوند به ما می دهد. کسانی هستند که از چهره خود گرگ می کشند. ما در عمر همیشه در حال نقاشی هستیم. فقط خداوند یک لطفی که به ما کرده این است که به ما پاک کن هم داده و گفته که هر جا که اشتباه کردید آن را پاک کنید. البته الگو هم به ما داده که یک چهره امیرالمؤمنین است و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا می باشد.

_ ابتدا باید دلت آرام باشد تا بتوانی که یک نقاشی زیبا در آن بکشی که دین این آرامش را به تو می دهد که این اجرت نقد دین است. هر کجا دیدید که دنیایتان مضطرب است بدانید که دین داریتان خراب است و باید دین خود را درست کنید. و هر جا که احساس آرامش کردید بدانید که دین داریتان درست است. دین داری تخصص می خواهد. دین داری اولین چیزی که می آورد امنیت و آرامش است.
Share/Save/Bookmark