کد مطلب: 57145
 
دومین فستیوال نمایش خیابانی طلوع در سیستان و بلوچستان برگزار می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دومین فستیوال نمایش خیابانی طلوع در استان، از 7تا 12 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲
 
به گزارش زاهدنیوز، حسین مسگرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته، دومین فستیوال نمایش خیابانی طلوع در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان از 7تا 12اردیبهشت ماه جاری، برگزار می شود.

وی ادامه داد: فراخوان این فستیوال با محورهای اجتماعی به مثل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، آسیب های نوپدید(فضای مجازی)، خشونت و افسردگی می باشد که 30 اثر از هنرمندان سیستان و بلوچستان و استان های هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان در دبیرخانه دریافت شده است.

وی اضافه کرد: پس از بررسی و داوری آثار، 21اثر از مجموع آثار دریافت شده به مرحله اصلی این فستیوال راه پیدا کرد و 10 اثر نیز در بخش جنبی به اجرا در خواهند آمد.

وی با بیان این که دومین فستیوال نمایش خیابانی طلوع علاوه بر زاهدان، در بخی شهرستان های زهک، هیرمند، سرباز، سراوان، و ایرانشهر به اجر در خواهد آمد.

این مسئول تصریح کرد: نمایش های این فستیوال مهم هنری، علاوه بر نقاط حاشیه ای شهر زاهدان در پارک های لاله، فرهنگیان، یاس، کوهستان پارک و مجتمع تفریحی لادیز برای علاقمندان اجرا خواهند شد.

مسگرانی هدف از اجرای این نمایش ها را ایجاد نشاط، کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت: در مراسم اختتامیه این برنامه مهم هنری استان مهمانان کشوری نیز حضور خواهند یافت تا از برگزیدگان تقدیر شود.

وی رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایرانشهر با رویکرد مرزداری اقوام ایرانی را از دیگر برنامه های جنبی روز اختتامیه این فستیوال عنوان کرد.

وی در تشریح وضعیت تئاتر سیستان و بلوچستان، افزود: در حال حاضر بیش از 500نفر در سطح استان، در هرصه هنر تئاتر فعالیت دارند و هم اکنون 15 گروه نمایشی درمرکز هنرهای نمایشی استان ثبت شده است.

وی افزود: در راستای توسعه منطقه و رفع محرومیت زدایی در سفرهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ساخت پنج پلاتو مصوب شد.

وی گفت: در راستای حمایت از هنر تئاتر سیستان و بلوچستان فعال سازی تئاتر شهر در زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.

مسگرانی ادامه داد: باید در استان به سمت و سویی برویم که مردم برای دیدن کارهای تئاتر هم هزینه پرداخت کنند، متاسفانه یکی از اشکالات تئاتر در سیستان و بلوچستان، تلاش تئاتری ها برای جشنواره بوده و در حال حاضر هر نمایشی که بخواهد برای جشنواره برود باید 5اجرای عمومی داشته باشد، تئاتر باید برای مردم باشد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark