کد مطلب: 62606
 
یادداشت؛
حجاب و عفاف معرف شخصیت هر فرد است
حجاب و عفاف معرف شخصیت است و هر فرد اول باید از خانواده خود شروع کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رنجبر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زاهدان در یادداشتی نوشت: حجاب در لغت به معنای پرده پوشش و مانع است در نگاه عام حجاب معنای متفاوتی دارد حجاب روانی، ذهنی و جسمی است، انسان اگر بخواهد گناه را ترک کند باید در رفتار او متجلی شود حجاب در معنای خاص پوششی است که زنان و دختران در جامعه طبق سنت باستانی و دین مبین اسلام رعایت می‌کنند.

حجاب و عفاف معرف شخصیت است و موجب می‌شود طبق دستورات دینی و قرآنی افراد لاابالی به بانوان با دید بد نگاه نکنند در آیه قرآن نیز اگر دستور به حجاب وارد شده است هر فرد اول باید از خانواده خود شروع کند زیرا زنان مؤمن از آزار و اذیت افراد هرزه دور می‌شوند.

البته باید دقت شود که دستور به حجاب در دین مبین اسلام با تهدید و زور انجام نمی‌شود بلکه با زبان ملایم و نرم و اخلاق خوش و با مهربانی باید انجام شود، الگوی معرفی شده خداوند در آیه قرآن بیان کرده است چیزی شبیه به چادر سنتی است که استفاده می‌کنیم پوشش باید به صورت کامل فرد را بپوشاند.

حجاب یک آثار فردی دارد که مهمترین اثر فردی آن حفظ شخصیت زن است زمانی که او با حجاب باشد و وارد جامعه شود شخصیت او مورد احترام قرار می‌گیرد دستور به حجاب نشان دهنده این است که اسلام می‌خواهد زن وارد عرصه جامعه شود اگر دستور و دیدگاه اسلام در خانه ماندن زن بود هیچگاه دستور به رعایت حجاب نمی‌داد.

دستور به حجاب زمانی معنا پیدا می‌کند که زن بخواهد در جامعه دوشادوش مردان نقش آفرین باشد و برای جامعه فردی مفید واقع شود و نیازمند این است که ارتباطات و معاشرت‌های خود را چه با سایر زنان چه با مردان به درستی برقرار کند اسلام چه برای حضور و برای نحوه حضور دستور دارد باید دارای چهارچوب باشد تا در برخورد با مردان مصون بمانند.

حفظ عفت زن از دیگر آثار حجاب است تا از ناهنجاری در امان بماند و از آثار اجتماعی دیگر می‌توان گفت که نسل جدید جامعه برای الگو به نسل قدیم جامعه نگاه می‌کند و باید ما مروج مسأله حجاب باشیم تا در نسل جدید از فساد و بی‌بند و باری و مظاهر بی‌دینی پیشگیری کنیم.

نقطه‌ای که در تقابل این الگو زن ایرانی اسلامی با الگوی زن غربی است سو استفاده از زنان است زمانی که به نگاه غرب توجه می‌کنیم و زن را از دیدگاه غرب نگاه کنیم جولان دادن برنامه‌های تبلیغاتی غرب راجع به حقوق زنان را می‌بینیم.

در حقیقت این حقوق زنان، اصل و اساس‌اش برای برای فروپاشی و از بین بردن بنیاد خانواده است غرب می‌خواهد بگویید آدم‌های جامعه نیازی بهم و خانواده ندارند وغرب می‌خواهد خانواده از هم پاشیده شود.

نگاه دیگر غرب به زن به عنوان نیروی کار ارزان و حرف گوش کن است قوانین بر اساس منفعت شخصی تصویب می‌شود خانم‌ها می‌توانند برای ما سود بیشتر و منفعت بیشتری داشته باشند.

نگاه دیگر نگاه تبلیغاتی و ابزاری است برای تبلیغ محصولات مختلف از بدن زن استفاده می‌شود که شخصیت زن را پایین می‌آورند و فقط در شعار بیان می‌کنند، با این گونه کارها فقط شأن و منزلت زن را پایین آوردند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark