کد مطلب: 49647
 
گزارش زاهدانه از جاذبه های گردشگری جنوب شرق ایران؛
از بزرگترین موزه تاریخی در سیستان و بلوچستان تا درخشش نگین فیروزه ‌ای در قلب شهرستان زاهدان/ 1400 اثر تاریخی در معرض دید عموم قرار دارد
مدیر موزه منطقه ای جنوب شرق ایران گفت: از 9هزار اثر موجود که در مخزن موزه جنوب شرق نگهداری می شود حدود یک هزار و 400 اثر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
 
به گزارش زاهدانه، در حالی بزرگترین موزه جنوب شرق ایران با 15 هزار متر مربع مساحت و 10 هزار متر مربع زیربنا در پنج طبقه ساخته شده است که می توان از آن بعنوان نگینی درخشان در قلب شهرستان زاهدان یاد کرد چرا که آثار تاریخی، فرهنگی و هنری زیادی از دوران های مختلف در آن به نمایش گذاشته شده که همه ساله توجه گردشگران و مسافران نورزوی را به خود جلب می کند.

\"\"
گفتنی است این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های تاریخی، فرهنگی و هنری منطقه ای در جنوب شرق ایران محسوب می شود که در مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در آن آثار باستانی استان، پوشش محلی، غذاهای محلی و گونه های مختلف جانوران به نمایش گذاشته شده است.

\"\"
در همین زمینه مدیر موزه منطقه ای جنوب شرق ایران در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: کلنگ افتتاح موزه منطقه ای جنوب شرق از سال 1354 به زمین زده شد اما چون روند ساخت آن پیش از انقلاب متوقف شد، دور دوم ساخت آن از سال 1384 آغاز و در سال 1390 افتتاح گردید.

\"\"
مجتبی سعادتیان با اشاره به اینکه عموم مردم می توانند از یک هزار و 400 اثر در این موزه بازید کنند، گفت: همچنان که از اسم موزه مشخص است آثاری از استان های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان وبلوچستان در آن به نمایش گذاشته شده است؛ بگونه ای که از 9هزار اثر موجود در موزه که در مخزن موزه نگهداری می شود حدود یک هزار و 400 اثر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

\"\"
وی از جمله آثار موجود در بزرگترین موزه جنوب شرق ایران را اولین انیمیشن دنیا، جراحی جمجمه، چشم مصنوعی، خط ‌کش با دقت میلی ‌متری، تخته بازی و شانه معرق عنوان کرد.

\"\"
این مسئول با اشاره به اینکه از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فرورردین ماه سالجاری ستاد استقبال از مسافران نورزی در ساختمان اداری موزه آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است، خاطر نشان کرد: ساعت بازدید از موزه جنوب شرق همه روزه از ساعت 9صبح تا 19 می باشد و علاقمندان به آثار تاریخی و هنری می توانند از این موزه بازدید بعمل آوردند.
در پایان لازم به ذکر است که بزرگترین موزه جنوب شرق کشور در شهرستان زاهدان، تقاطع خیابان آیت الله مطهری و خیابان امداد واقع شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark